Javni zavod za gasilsko in reševalno dejavnost

POKLICNA GASILSKA ENOTA

Nova Gorica

 
Vedno v stanju pripravljenosti
KDO KAJ KJE KDAJ

USPOSABLJANJE ZA UPORABO ČOLNOV V GASILSKI ENOTI

17.03.2021

USPOSABLJANJE ZA UPORABO ČOLNOV V GASILSKI ENOTI

Toplejše dneve smo izkoristili in izvedli usposabljanje za delo s čolni. 10 gasilcev je opravilo usposabljanje po programu priznane šole ERDI: »operater majhnega čolna«. Tako bomo v kratkem lahko tudi uradno v operativno uporabo dali čoln RIBCRAFT 5.3.

Priložnost ter motivacija za izvedbo usposabljanja se nam je ponudila ob nabavi  5,3 m dolgega čolna Ribkraft, ki smo ga prevzeli decembra lanskega leta. Izdelali so nam ga v Angleškem Yeovilu, s prodajalcem plovila CPA d.o.o. pa smo se dogovorili, da za 10 gasilcev izvedemo usposabljanje za delo s čolni po ERDI programu: »operater majhnega čolna«, ki vključuje veliko praktičnega dela s čolni.

  • V prav pomladanskih temperaturah smo v enem popoldnevu predihali teorijo, kjer smo obnovili znanje z izpita ter spoznali osnovne manevre približevanja obali ali oviram…(naštejem ključne teoretične dele usposabljanja). Lokalna zakonodaja v Sloveniji
  • Obvladovanje operativnega tveganja
  • Napihljivi čolni IRB/RHIB
  • Osnove delovanja
  • Osnove navigacije
  • Osnove zagona in izklopa motorja
  • Radar
  • GPS/Sonar
  • Potapljaška ekipa na čolnu
  • vozli

Ob vsaki novi generaciji gasilcev se sprašujemo, zakaj v pridobitev izpita za vožnjo čolnov do 24m na morskih ter celinskih vodah ni vključeno tudi obvezno praktično preverjanje znanja. Dopolnilnega usposabljanja s prilagojenim programom za naše delo prav tako nimamo, pa bi nam prišlo zelo prav.   Tako smo prepuščeni lastni motivaciji in iznajdljivosti, da poiščemo kompetentnega učitelja za izvedbo praktičnega usposabljanja na morskih, pa tudi na celinskih mirnih ter premikajočih vodah.

Čeprav smo bili po štirih urah teorije malce naveličani in mogoče malo skeptični, smo se v naslednjih dveh dneh ob čudovitem vremenu in pomladnih temperaturah povsem navdušeno selili iz čolna v čoln  ter nadgrajevali znanje, ki smo ga doslej pridobili bolj kot ne kot samouki … Z dobro osebno zaščitno opremo pa tudi skok v reko Sočo pri 6-ih stopinjah za zadnjo vajo ni bil hud zalogaj.

  • Praktični del smo torej izvedli na Soči v kraju Prelesje, kjer imamo najlepše urejen dostop v reko. S štirimi različnimi manjšimi plovili na izvenkrmni pogon smo praktično predelali… (naštejem nekatere praktične veščine, ki  smo jih vadili) Spuščanje čolna v vodo
  • Zagon motorja- ogrevanje motorja
  • Seznanjanje z motorjem in čolnom
  • Spoznavanje terena
  • Osnove krmiljenja čolna
  • Pospeševanje s čolnom
  • Zavoji s čolnom
  • Zaustavljanje čolna
  • Pristajanje s čolnom
  • Usmerjanje čolna s posadko
  • Dvigovanje oseb na čoln
  • Prekrcavanje posadke med vožnjo
  • Uporaba sonarja

Uporabo sonarja bomo morali dodatno nadgrajevati, saj je zmanjkalo časa za bolj poglobljeno učenje. Betonskega bremena, ki ga imamo potopljenega na dnu Soče za potapljaška usposabljanja, nismo uspeli nedvoumno razbrati in potrditi iz »sidescan« slike. Zelo verjetno ga je zasul rečni prod ter tako zakamufliral. Priložnost za vožnjo v večjem vodnem toku bomo morali iskati spomladi, ko bodo vodostaji in pretoki reke višji.

V mesecu pred objavo članka smo pripravili programe treh permanentnih vaj za uporabo plovila, po katerih bomo na letni ravni obnavljali naučeno. V prihodnosti pa jih želimo nadgraditi z vajami za uporabo sonarja ter za delo s potapljači.